Opmaak van je lettertype

Bijgewerkt: 14 jan 2019

Het hoofddoel is dat jouw advertentie leesbaar is van op grote afstand. De boodschap moet gemakkelijk te lezen én te begrijpen zijn.



Gebruik daarom NIET ENKEL HOOFDLETTERS. Hetzelfde geldt voor letters die v e r v a n e l k a a r verwijderd zijn of te dicht bij elkaar staan. Dat is over het algemeen moeilijker te lezen.

Te dunne of fancy lettertypes zijn evenzeer moeilijk leesbaar en bijna onzichtbaar bij grote afstanden of bij grote snelheden. Je dient eigenlijk altijd rekening te houden met een soort van “voorbij-rijdende” duidelijkheid. Jouw boodschap moet verstaanbaar zijn voor voetgangers en snelle automobilisten.

Goede keuzes qua lettertypes zijn:

- Serif

Door zijn gekrulde kenmerken aan het einde van de letters en cijfers is het voor het oog gemakkelijker om van de ene letter over te gaan naar de andere.

Wordt vaak gebruikt in print en online advertenties.

De meest populaire lettertypes zijn: Times New Roman, Garamond, Georgia, Baskerville, en Georgia.


- Sans-Serif

Gemakkelijk leesbaar met een moderne uitstraling. Sans-serif lettertypes zijn vrijwel overal tegenwoordig. Ze worden normaal gezien gebruikt voor hoofdtitels, het is het perfecte lettertype voor de tekst van een advertentie voor buitenreclame. Arial, Calibri, Verdana, Tahoma, Helvetica and Lucinda Grande zijn de gekendste.


38 keer bekeken
Contact
  • Blanc Facebook Icône

© 2019 by secondfloor.be

MijnAFFICHE_green&white_BD.png